Zespół Szkół Sportowych  im. Olimpijczyków Śląskich w Mysłowicach
Logo  GALERIA uczniowska

Powiększenie
Alicja Gasz, 1c
Powiększenie
Dorian Sojka, 1c
Powiększenie
Klaudia Kotas, 1c
Powiększenie
Michał Kozłowski, 1b
Powiększenie
Laura Kocima, 2b
Powiększenie
Alicja Gasz, 1c
Powiększenie
Adam Mateja, 1c
Powiększenie
Julia Tkacz, 2b
Powiększenie
Król Aleksandra, 1c

 

Origami płaskie z koła

"Origami to czarodziejski świat, w którym każdy odkryje dla siebie radość tworzenia." (Zulal Ayture-Sheele)

PROGRAM DLA DZIECI Z KLAS I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Technika origami płaskie z koła polega na odpowiednim składaniu kolorowych kół różnej wielkości i formowaniu z nich modeli, które następnie są lekko podklejane na kolorowym kartonie. To niewiarygodne, jak wiele form można ułożyć z kół: kwiaty, zwierzęta (żabka, jamnik, wiewiórka, królik), choinkę, koszyczek wielkanocny, Świętego Mikołaja, pajace, lalki. Wspaniała zabawa dla dzieci, która rozwija funkcje motoryczne dziecka jak i jego wyobraźnię.
Origami uczy logicznego myślenia, systematyczności, dokładności i precyzji manualnej, rozwija wyobraźnię przestrzenną, zdolności twórcze, jest mądrym i głęboko wychowawczym zajęciem. Zajęcia z wykorzystaniem sztuki origami rozwijają myślenie twórcze, konstrukcyjne, wyobraźnię przestrzenną, sytuacyjną, ułatwiają zapamiętywanie, uczą prostoty, estetyki, dokładności i dyscypliny. Systematyczne wykorzystywanie tej sztuki podczas zajęć pozwala na doskonalenie zdolności manualnych dziecka, wzbogacanie jego wrażliwości na otaczający świat, wzbudza naturalną chęć poznania przyrody czy otaczającego świata.
Korzystanie z osiągnięć origami w codziennej praktyce pedagogicznej wpływa pozytywnie na osobowość małego człowieka, zmierzającego do poznania własnej wartości oraz rozwija jego fantazję, umożliwiającą samodzielne tworzenie. Praca wymaga od dziecka precyzji składania, wielkiej koncentracji - poszczególne czynności muszą być wykonane ściśle według określonej kolejności. Posiada ona szeroki walor uspokajający, rozbudza zainteresowania oraz chęć nowych poszukiwań. Origami wpływa również na ogólny rozwój psychoruchowy dziecka, kształcenie spostrzegawczości, orientacji w przestrzeni i podzielności uwagi. Dla nauczyciela natomiast stanowi źródło informacji o poziomie sprawności manualnej dziecka.
Dzięki wykorzystaniu tej sztuki na zajęciach wiele dzieci pozbędzie się obaw związanych z podejmowaniem działań artystycznych, gdyż usprawnianie tej sztuki nie wymaga specjalnych uzdolnień, wyrabiając jednocześnie coraz większą sprawność manualną, a efekt pracy wyzwala w dziecku chęć do nowej twórczości.
Dzieci pomagają sobie wzajemnie w przygotowaniach, przezwyciężają niewiarę we własne siły, ponieważ każda praca przynosi spodziewany efekt. Dzieci rozpoczynają pracę od prostych złożeń, przechodząc stopniowo do trudniejszych.
Justyna Kurtok

 

 


Zespół Szkół Sportowych w Mysłowicach